#matcha, #beneficii, #articole

Care este cel mai sănătos ceai?

Care este cel mai sănătos ceai?

Ceaiul verde este una dintre cele mai populare și gustoase băuturi din lume. Acesta oferă diverse beneficii pentru sănătate, cum ar fi pierderea în greutate, protecție împotriva cancerului și îmbunătățirea sănătății inimii.


Ce este matcha?


Matcha este un ceai verde sub formă de pudră măcinat la moară de piatră și folosit în ceremoniile tradiționale japoneze de ceai. Potrivit călugărului Zen Eisai din secolul al VIII-lea care a introdus ceaiul în Japonia, matcha este „remediul medical și mental suprem și are capacitatea de a face viața cuiva mai bogată și completă”.


Care sunt beneficiile asupra sănătății?


Matcha conține mici cantități de diverse vitamine și minerale, dar este foarte bogat în compuși precum polifenolii numiți catechine, un tip de antioxidanți. Deoarece matcha este obținută din frunze de ceai verde întregi, acesta este o sursă mult mai concentrată de catechine decât ceaiul verde standard care este consumat ca infuzie, iar frunzele îi sunt aruncate. Un studiu a descoperit că matcha conține de 4x mai multe catechine decât ceaiul verde infuzat - un antioxidant asociat cu combaterea cancerului, virusurilor și bolilor de inimă.


Potrivit Institutului Național al Cancerului din SUA, mai mult de 50 de studii epidemiologice privind consumul de ceai și riscul de cancer au fost publicate din 2006. Unele dintre ele au legat consumul de ceai cu riscuri mai reduse de cancer de colon, sân, ovar, prostată și plămâni. Un alt studiu publicat în American Journal of Clinical Nutrition sugerează că matcha ar putea fi legat de pierderea în greutate, cercetătorii ajungând la concluzia că o ceașcă zilnică de ceai verde „ar putea fi utilă în prevenirea și îmbunătățirea bolilor legate de stilul de viață, în principal obezitatea”. Alte teste clinice sugerează că matcha poate accelera recuperarea fizică după antrenamente, poate promova puterea celulară și poate stimula imunitatea. Și cu doar o cantitate mică de cofeină – 24–39 mg într-o cană - băutorii de matcha spun că acest ceai îți oferă o senzație de „calm alert”, fără niciuna dintre stările pe care ți le dă cafeaua (agitație, palpitații, durere de stomac, nervozitate, etc.).


Felul în care folosești matcha contează...



Institutul Național al Cancerului (SUA) subliniază că orice beneficii potențiale pentru sănătate depind de modul în care matcha este pregătit și consumat. Deși matcha făcut înghețată sau cel gata de băut din magazin și alte ceaiuri sunt din ce în ce mai populare, ele nu conțin aceeași cantitate de nutrienți cheie ca și ceaiul preparat simplu. Iar adăugarea altor ingrediente (lactoză, ulei prăjit, etc.), diluează beneficiile acestei pudre. Acest lucru nu înseamnă că matcha latte, smoothie-urile și prăjiturile raw nu sunt niciodată la fel de sănătoase ca o ceașcă de ceai preparat corect. Cu cât produsul preparat este mai puțin procesat, cu atât matcha își păstrează mai mult valoarea nutritivă.


Cum se prepară ceaiul verde matcha?


Interesul pentru matcha a crescut foarte mult în ultimii ani. Unii iubesc preparatele cu matcha precum înghețata, raw cakes sau latte, iar unii iubesc mai mult ceaiul simplu. E important ca oamenii preferă și preparatele cu matcha deoarece mâncarea este o bună introducere în aroma sa distinctivă. Astfel se promovează existența ceaiului matcha și în forma sa pură și evocă un interes pentru ceaiul verde japonez în general. Oamenii explorează mai apoi această categorie de ceai în detaliu și află mai multe despre beneficiile lui.



Noi îndemnăm consumatorii să se asigure că achiziționează matcha doar de înaltă calitate, obținută din ceai cultivat în zonele rurale, așa cum este și Matchacha, deoarece plantele expuse poluării pot absorbi plumbul. China este o țară extrem de poluată și, chiar dacă ceaiul matcha din această țară este promovat ca și organic, acesta poată să conțină plumb sau să fie iradiat. Prețurile variază foarte mult în funcție de calitate, așa că nu irosi tot ceaiul superior la gătit, deoarece 30 g costă între ~70 - 150 RON, față de 10 - 40 RON ca cele de calitate mai scăzută și cu o valoare nutritivă mică. Încearcă să îl consumi cât mai simplu și neprocesat. Dacă vrei totuși să gătești cu el, atunci folosește-l cât mai mult în preparate raw, fără zahăr, gătite sau prăjte în exces. Un ceai matcha de grad ceremonial este gustos și simplu.


De ce este matcha cel mai bun ceai?



Energie fără anxietate, scădere bruscă de energie sau nervozitate


Combinația de cofeină cu L-teanină din ceaiul verde matcha îți oferă un imbold stabil și echilibrat de energie pe o perioadă mai lungă de timp fără anxietate, agitație, tremurat, dureri de stomac, etc.


Cofeina te va înviora cu blândețe, îți va oferi un impuls de energie extins, iar efectul va dispărea treptat și nu brusc precum la cafea.


Cum reușește matcha să facă asta:


Matcha este un ceai verde făcut 100% din frunze măcinate și care îți oferă energie curată, fără cafeină în exces, conținut de zahăr sau substanțe chimice necunoscute. 1 jumătate de linguriță normală de matcha conține aceeași cantitate de cofeină precum un espresso de cafea.


Matcha pentru focusare



Unele lucruri necesită pur și simplu multă focusare și concetrare. Combinația de cafeină și L-teanină face minuni pentru concentrare. L-teanina sporește producția de unde alfa în creier. Aceste valuri alfa încurajează relaxarea și induc un sentiment profund de claritate mentală și o stare de spirit mai alertă - aceeași stare mentală poate fi găsită în meditația și practica yoga. Ei bine, matcha poate să îți asigure acest lucru.


Matcha: excelent pentru imunitate


Ceaiul verde Matcha fortifică sistemul imunitar și limitează invazia și creșterea virusurilor și bacteriilor din organism. Antioxidantul special numit catechină (EGCg) este eficient în combaterea și protejarea organismului împotriva diferitelor infecții bacteriene și virale. EGCg se leagă de celulele din organism și inhibă creșterea multor microorganisme cauzatoare de boli, inclusiv virusul gripal A, virusul hepatitei, virusul herpetic și bacteriile care provoacă amigdalita.


Matcha arde caloriile



Recomandăm, pe lângă programul ce îl ai de pierdere în greutate, să încerci să bei zilnic câte o cană de ceai matcha. EGCg și cofeina lucrează împreună pentru a-ți stimula în mod natural metabolismul și a crește numărul de calorii pe care le arzi zilnic.


Ceaiul verde matcha folosește grăsimea ca sursă de energie. Catechinele de ceai verde activează procesul termogenic de ardere a grăsimilor din corp. Într-un studiu de 12 săptămâni, s-a constatat că ingerarea ceaiului verde a dus la o reducere semnificativă a IMC, a circumferinței taliei, a grăsimii corporale și a zonei de grăsime subcutanată a bărbaților și femeilor japoneze sănătoase.


Matcha poate îmbunătății sănătatea inimii

 

Ceaiul verde te poate ajuta să te protejezi de un atac de cord sau cerebral. Pudra de ceai verde matcha poate fi mult mai eficientă decât ceaiul verde obișnuit când vine vorba de sănătatea inimii pentru că este mult mai concentrată, iar tu bei întreaga frunză. Introducerea ceaiului verde matcha în dieta ta obișnuită poate scădea semnificativ riscul de a suferi un atac cerebral sau de cord.


Desigur, matcha nu este tot ce ai nevoie pentru o inimă sănătoasă. Experții recomandă un regim alimentar sănătos și regulat, care să includă cereale integrale, fructe, legume și alimente cu conținut redus de zahăr, grăsimi, sodiu și colesterol. Mâncatul corect și exercițiile fizice sunt esențiale pentru o inimă sănătoasă!


Matcha te face mai deștept



Un studiu a analizat modul în care oamenii au efectuat o serie de sarcini concepute pentru a măsura performanța creierului. Unii participanți au consumat fie un ceai matcha, fie un baton care conține 4 grame de matcha, în timp ce grupul de control a consumat un ceai sau un baton placebo. Participanții au efectuat un set de teste cognitive care au evaluat atenția, procesarea informațiilor, memoria de lucru și memoria episodică. Cercetătorii au descoperit că matcha a îmbunătățit atenția, timpului de reacție și memoria, comparativ cu placebo.


Un alt studiu a arătat că 2 grame de pulbere de ceai verde matcha consumate zilnic timp de două luni a ajutat la îmbunătățirea funcției creierului la persoanele în vârstă. După ce au băut 2 grame de ceai verde matcha în fiecare zi timp de 3 luni, rezultatele examenului de stare mentală ale participantului s-au îmbunătățit și mai mult. Ce bine ar fi fost dacă am fi avut Matcha în liceu!


Matcha pentru stare de calm



L-teanina este un aminoacid destul de rar întâlnit în alimente, însă în matcha se află în concentrații mari. Acest aminoacid traversează bariera sânge-creier și promovează o senzație de relaxare, reducând în același timp stresul mental și fizic. L-teanina funcționează împreună cu cofeina pentru a oferi un impuls extins și stabil de energie, fără a avea niciunul dintre efectele secundare obișnuite ale cofeinei sau energizantelor.


Antioxidanții


Ceaiul verde matcha are cea mai mare cantitate de antioxidanți dintre toate cele mai importante superalimente. Conform testului ORAC (capacitatea de absorbție a radicalilor din oxigen), care măsoară nivelurile de antioxidanți din alimente, ceaiul verde Matcha măsoară 1384 de unități pe gram. Adică de 13x antioxidanții rodiei, 15x antioxidanții afinelor și 125x cei ai spanacului. Cu matcha chiar te simți invincibil!



Unde îi găsești?


Catechinele sunt un grup rar de molecule care s-au dovedit a fi antioxidanți incredibil de puternici și benefici. O catehină specifică, numită EGCg, constituie un procent mare din totalul catechinelor din ceaiul verde matcha. Această super moleculă ajută la pierderea în greutate și promovează sănătatea creierului și a inimii. Ceaiul verde matcha și cacaua sunt cele mai bune surse de catechine - ceai Matchacha și o cacao fierbinte!


Matcha pentru sănătate orală


90% din respirația urât mirositoare provine din bacteriile din gură. Acesta este locul în care bacteriile descompun aminoacizi care conțin sulf în compuși volatili cu sulf cu miros neplăcut. Când coloniile bacteriene din gură scapă de sub control, respirația urâtă va începe să fie și mai pregnantă. Nimeni nu dorește asta.


Vești bune: Când a fost testat în paralel cu guma, mentosanele și alte alimente, ceaiul verde s-a dovedit a fi cel mai potent când vine vorba de reducerea concentrației atât a gazelor H(2)S cât și a gazelor CH(3)SH. Proprietățile antibacteriene ale ceaiului verde păstrează bacteriile la distanță.


Matcha VS Cafea?



Cafeaua este foarte acidă, ceea ce înseamnă că bacteriile se reproduc mai repede decât ai zice pește. Când adăugați lapte, creamer și chiar creamer vegetal în cafea, supraagregarea bacteriilor din gură continuă să se agraveze.


Matcha îți menține dinții puternici și sănătoși. Dacă bei ceai verde matcha, aceasta te va ajuta la prevenirea formării cariilor prin prevenirea acumulării plăcii și inhibarea bacteriilor. Găsiți un dentist care nu ar recomanda acest lucru.


Matcha te ajută să pierzi în greutate


Oare chiar poți slăbi cu matcha? Matcha conține EGCg (galat de epigalocatechină), care crește CCK (colecistokinina), hormonul responsabil de senzația de sațietate. Consumul de matcha între mese te va ajuta să te simți plin și să reziști tuturor acelor gustări dulci și pline de calorii.


Câteodată cedăm și mâncăm atunci când suntem mai morocănoși, însă matcha te face să ai o stare de spirit mai bună, te face să te simți mai relaxat și mai fericit. Așa ca șansa să cedezi tentațiilor scade considerabil.


Mai mult, matcha ajută metabolismul și îmbunătățește digestia.



Stresul oxidativ


Stresul oxidativ este un lucru real și apare atunci când radicalii liberi copleșesc corpul și deteriorează celulele. Acest lucru poate duce la o gamă largă de afecțiuni și boli, inclusiv cancerul, mutațiile genelor, boala Parkinson, boala Alzheimer, atac de cord și insuficiență cardiacă. Antioxidanții din matcha caută în mod activ aceste molecule din organism și le neutralizează efectele nocive. Este ușor să previi stresul oxidativ. Trebuie doar să te asiguri că ai un aport constant de antioxidanți naturali în dieta ta. Un ceai preparat cu 2 grame de matcha îți asigură 50% din porția zilnică necesară de antioxidanți.


Matcha te face mai frumos


Matcha este excelent pentru piele! 👩Îți poți face chiar și o mască de față cu matcha. Catechinele din ceaiul verde acționează prin a captura și dezactiva radicalii liberi din piele, lucru care încetinește îmbătrânirea. Aplicarea unei paste mai groase de matcha direct pe piele este una dintre cele mai bune metode de a combate acneea și rozaceea.


Reduce roșeața


Pulberea Matcha are multe proprietăți antiinflamatorii. Antioxidanții EGCg reduc roșeața asociată cu afecțiuni cronice ale pielii, cum ar fi rozaceea și acneea. Matcha este suficient de blând pentru toate tipurile de piele și o calmează ușor. Nu numai că pielea ți se va simți mai bine, ci va arăta și mai bine! Matcha diminuează roșeața, ceea ce înseamnă că poți ieși din casa cu încredere.



Îmbunănățește aspectul pielii


Pudra Matcha face lucruri incredibile. Nu numai că reduce inflamația, dar o și exfoliază, elimininând celulele moarte ale pielii, apoi întinerind-o și îmbunătățindu-i aspectul. Rezultatul fiind o versiune mai bună și sănătoasă a pielii tale!


Arăți mai bine


Pudra de ceai verde matcha diminuează semnele îmbătrânirii, protejează împotriva leziunilor UV și îmbunătățește elasticitatea pielii. Acesta stimulează producția de elastină pentru a-i adăuga volum pielii și o protejează împotriva radicalilor liberi, soarelui, petelor de vârstă, pielii uscate și ridurilor.


Fața ta nu este o rafinărie de ulei


Și nici nu trebuie să se simtă ca una! Pielea grasă este unul dintre motivele principale pentru care avem erupții de coșuri. Veștile bune? Matcha tratează pielea grasă. Taninele din matcha diminuează porii și reduc producția de ulei asociată cu acneea. Ceaiul matcha este deosebit de benefic, deoarece elimină uleiul de pe piele și încetinește producția de ulei care cauzează acneea.


Toate tipurile de piele sunt binevenite



Măștile cu matcha sunt făcute din alimente (fructe, legume, uleiuri, etc.), nu din substanțe chimice. Acesta este motivul pentru care acestea sunt suficient de blânde pentru pielea mai tânără și suficient de puternice pentru pielea care are nevoie de un mic impuls pentru a arăta mai bine.


Colesterol scăzut


Studiile efectuate pe diferite populații au arătat că persoanele care beau ceai verde matcha în mod regulat au niveluri mai mici de colesterol LDL, în același timp afișând niveluri mai mari de colesterol HDL. HDL elimină colesterolul rău din artere, prevenind ateroscleroza. Arterele înfundate care rezultă din ateroscleroză pot duce la atacuri de cord sau accidente vascular-cerebrale. În principiu, LDL-ul trebuie evitat.


Dovada: Primul studiu făcut pe oameni care a arătat că ceaiul verde a redus colesterolul LDL a fost realizat de Centrul Medical al Universității Vanderbilt în 2003. În timpul unui studiu de 12 săptămâni, participanții au luat capsule de 375 mg care conțineau extract de ceai verde. Nivelurile de polifenoli din capsule au fost echivalente cu cantitatea găsită în 35 de căni de ceai verde sau 3,5 căni de matcha (matcha e mult mai concentrat decât ceaiul verde infuzat). Rezultatele au arătat o reducere de 16% a colesterolului - chiar și cercetătorii au fost surprinși!


Detoxifiere


Frunzele matcha sunt crescute în umbră și, atunci când plantele sunt crescute în umbră, acestea produc extra clorofilă. Clorofila are proprietăți puternice de detoxifiere, inclusiv capacitatea de a elimina în mod natural substanțele chimice și metalele grele din corp.



Mai ți minte când...?


Oricare ar fi fost, răspunsul este da. Un studiu realizat de Universitatea din Basel, Elveția a constatat că ceaiul verde a crescut performanța memoriei de lucru a participanților și a crescut conectivitatea eficientă a creierului, ceea ce a dus la îmbunătățiriea performanței cognitive. Rezultatele studiului au arătat că cei care au băut matcha s-au comportat mai bine la testele de memorie pe termen scurt și au arătat o funcție mai mare a creierului în lobii frontali și parietali ai creierului. Lobul frontal este responsabil pentru majoritatea gândirii avansate, în timp ce lobul parietal din spatele creierului se ocupă de înțelegerea cognitivă a vorbirii. Scanările RMN au dezvăluit că cei care au băut matcha au avut mai multă interacțiune între cele două zone, stimulând amintirea informațiilor și rapiditatea procesării informațiilor.


Creierul tău = 😁


Polifenolii de ceai verde sunt considerați agenți terapeutici meniți să modifice procesele de îmbătrânire a creierului și să servească ca agenți neuroprotectori în afecțiuni neurodegenerative progresive.


Dacă acest lucru sună greoi, iată de ce este vorba: acele tulburări neurodegenerative includ bolile Parkinson și Alzheimer, iar ceaiul verde matcha te proteja împotriva lor.



Matcha pentru artrită


Ceaiul Matcha este una dintre cele mai studiate băuturi când vine vorba de beneficiile sale pentru pacienții cu artrită. Ceaiurile verzi, alb și negru sunt toate bogate în polifenoli - compuși din plante care au puternice efecte antiinflamatorii. Studiile au arătat că ceaiul verde ajută, de asemenea, la păstrarea sănătății cartilajului și a oaselor.


Ceaiul verde are polifenoli, antioxidanți cred se presupun a reduce inflamația și distrugerea lentă a cartilajului. Studiile arată, de asemenea, că un alt antioxidant din ceaiul verde numit galatul de epigalocatechină (EGCg) blochează producerea de molecule care provoacă daune articulare la persoanele cu artrită reumatoidă. Ceaiul verde matcha, bogat în antioxidanți, poate fi util în prevenirea debutului și a gravității artritei. Un matcha bun și calitativ te va ajuta împotriva acesteia.


Vitamine și minerale:

Ambele sunt importante, însă mulți dintre noi uităm să le luăm.



Vitamina A (caroten)

Mai multe tipuri de caroten există în frunzele de ceai, dar B-carotenul este cel mai frecvent. B-carotenul se transformă în vitamina A odată absorbit în organism și s-a dovedit că ajută la îmbunătățirea vederii și la eliminarea radicalilor liberi datorită efectelor sale puternice antioxidante.


Vitamina B1 (tiamină)

Tiamina este un nutrient esențial, deoarece oamenii nu sunt capabili să-l producă în organism. Este necesar pentru metabolismul adecvat al zahărului, aminoacizilor și lipidelor. Tiamina este deosebit de importantă pentru persoanele care depind de orez ca sursă principală de nutriție.


Vitamina B2 (riboflavină)

Riboflavina ajută celulele să folosească oxigenul în cel mai eficient mod și este necesară pentru creșterea normală a celulelor, cum ar fi formarea de celule roșii din sânge și producerea de anticorpi. De asemenea, ajută țesuturile pielii, părului, unghiilor și părului să folosească oxigenul mai eficient.


Vitamina B3 (niacină)

Niacina ajută organismul să descompună carbohidrații, grăsimile și proteinele pentru a elibera energie. În plus, are o multitudine de feluri prin care ajută pielea, sistemul digestiv și sistemul nervos. Există studii care arată că niacina poate crește nivelul de colesterol HDL (bun) și scade trigliceridele. Există, de asemenea, dovezi solide cum că ajută la reducerea întăririi arterelor și scădearea riscul de atac de cord.



Vitamina C

Vitamina C, cunoscută și sub denumirea de acid ascorbic, este o vitamină antioxidantă care elimină radicalii liberi din organism. Este un nutrient esențial implicat în repararea țesutului și producerea de neurotransmițători specifici. În plus, Vitamina C are proprietăți antivirale și antibacteriene care ajută la prevenirea bolilor și este importantă pentru un sistem imunitar sănătos. Ceaiurile fermentate (ca ceaiul negru și oolong) conțin mult mai puțină Vitamina C, deoarece aceasta este distrusă în procesul de fermentare.


Vitamina F (fluor)

Fluorul este deosebit de abundent în familia de plante Camellia. Aderă pe suprafața dinților și produce un înveliș antioxidant care ajută în lupta împotriva cariilor.


Vitamina P (rutină)

Ceaiul este una dintre cele mai studiate băuturi când vine vorba de beneficiile sale pentru bolnavii de artrită. Ceaiurile verzi, alb, negru sunt toate bogate în polifenoli - compuși din plante care au efecte antiinflamatorii puternice. Studiile au arătat că ceaiul verde ajută, de asemenea, la păstrarea cartilajului și a oaselor.


Matcha se prepară ușor


Să prepari ceaiul matcha e tare ușor. În principiu, matcha trebuie doar omogenizat cu apă sau alt lichid. Cele mai bune trei moduri de a face acest lucru sunt cu un tel de bambus, o sticlă tip shaker sau un blender.


Ceai matcha simplu: Amestecă 1 jumătate de linguriță sau 1 măsură de chashaku de matcha cu 70-150 ml apă fierbinte (depinde cât îl vrei de aromat) cu ajutorul unui tel de bambus. Acesta trebuie amestecat în mișcări rapide de zig-zag. Găsești aici un video.



Matcha latte: Pentru a face un matcha latte amestecă 1 jumătate de linguriță de matcha cu 50-100 ml apă fierbinte cu ajutorul telului de bambus, apoi toarnă peste acesta lapte vegetal fierbinte, rece sau înspumat. Poți să îi mai adaugi mirodenii, scorțișoară, miere, etc.


Matcha făcut în shaker: Matcha poate fi preparat simplu și într-un shaker: 1 jumătate linguriță de matcha + apă fierbinte, rece sau cu gheață, apoi scuturat totul bine de tot. O altă variantă ar fi limonada cu matcha: 1/2 lgț matcha + suc de lime/lămâie, sirop, mentă, etc + apă + gheață totul scuturat puternic timp de 30 secunde.



Un matcha bun nu trebuie să fie foarte amar!


Verdele este întruchiparea sănătății. Însă chiar dacă matcha se prezintă sănătos nu înseamnă că trebuie să și aibă gust de iarbă sau foarte amar!


Unele ceaiuri necesită zahăr, lapte vegetal și lămâie pentru a le bea, dar cel mai bun ceai matcha este se poate savura simplu, mai ales cel de Grad Ceremonial. Matcha ceremonial are o aromă vegetală delicioasă, care este completată de note gustoase de umami dulci, ușor înspre amar, precum cafeaua. Este bun atât fierbinte, cât și turnat peste gheață.


Așadar, așază-te, relaxează-te și bucură-te de o ceașcă delicioasă de ceai verde Matchacha. Îl găsești de cumpărat aici.